hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > قم| استان قم در رتبه دوم پرونده های معرفی شده برای دریافت تسهیلات بانکی

قم| استان قم در رتبه دوم پرونده های معرفی شده برای دریافت تسهیلات بانکی

1399/12/5 , 22:43
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: این استان با 15 پرونده معرفی به بانک و هفت پرداخت دارای جایگاه دوم در کشور قرار گرفته و هم چنین در زمینه انتقال پرداخت‌ها نیز در جایگاه نخست قرار دارد

به گزارش رویداد ایران_قم، حمید یزدانی در جمع خبرنگاران با تاکید براینکه شیوع ویروس کرونا خسارات فراوانی را به بخش گردشگری وارد کرد، اظهار داشت: براساس برآوردهای انجام شده 729 میلیارد تومان به بخش گردشگری در استان قم خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه براساس بررسی های صورت گرفته رتبه نخست خسارات براثر شیوع ویروس کرونا به بخش حمل و نقل اختصاص دارد، تصریح کرد: رتبه دوم خسارات به بخش گردشگری ارتباط دارد و شرایط سختی را برای این بخش بوجود آورده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با عنوان اینکه گردشگری خدماتی است، گفت: خدماتی به معنای این است که یک طرف کسانی هستند که خدمات دریافت می‌کنند و طرف دیگر خدمات می‌دهند و مقدمات خدمات‌رسانی را فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به مبلغ برآورد شده پرونده ها برای دریافت تسهیلات بانکی، بیان کرد: 495 میلیارد تومان پرونده آماده به بانک ارجاع داده شده است که تاکنون 43 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

یزدانی با بیان اینکه استان قم پس از استان البرز دارای جایگاه دوم کشور در معرفی پرونده های دریافت تسهیلات به بانک قرار دارد، گفت: استان قم با 15 پرونده معرفی به بانک و هفت پرداخت دارای جایگاه دوم در کشور قرار گرفته و هم چنین در زمینه انتقال پرداخت‌ها نیز در جایگاه نخست قرار دارد.

وی از پیشرفت 94 تا 95 درصدی موزه اشیای تاریخی در قم خبر داد و افزود: این موزه نزدیک بیت امام خمینی(ره)  واقع شده که 6 ماه نخست سال 1400 افتتاح می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خاطرنشان کرد: این موزه ظرفیت نگهداری 19 هزار شیء با عنوان مخزن امن را داراست که مرمت و نگهداری اشیا با حضور متخصصان صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد:51 پروژه گردشگری مانند هتل و مهمان پذیر توسط بخش خصوصی در دست احداث است که دارای ارزش 4 هزار و 100 میلیارد تومان است.

یزدانی با بیان اینکه قم در زمینه انگشتر دارای رقبایی در شهرهای شیراز، مشهد و شاه عبدالعظیم بود، گفت: در این حوزه استان قم شهر ملی انگشتر شد و طی سال آینده باید به سمتی برویم که ثبت جهانی شود.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد